یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۲:۵۳

عفیفی‎پور:
به دنبال تحول درحوزه دریایی و بندری هرمزگان هستم

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام رویکرد کاری خود، خواستار تداوم حمایت‎های استاندار و نمایندگان مجلس از مجموعه بنادر هرمزگان شد. طی آیینی ویژه با حضور مقامات کشوری و استانی، از خدمات 30 ماهه "ابراهیم ایدنی" تکریم و"اله مراد عفیفی پور" به عنوان سکاندار جدید اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این مراسم که در سالن همایش های ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار هرمزگان، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمعی از مدیران حمل و نقل و اعضای جامعه دریایی و بندری استان حضور داشتند.

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم ضمن تشریح مباحث و سیاست های کلان سازمان بنادر، به بیان اهمیت استان هرمزگان و جایگاه استراتژیک بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران پرداخت. وی با بیان برخی آمار و ارقام، وضعیت بندر شهید رجایی در دوره قبل و بعد از برجام را تشریح کرد و از برنامه های این سازمان در زمینه ایجاد شبکه بنادر برای رونق بخشی به بنادر کوچک به منظور توسعه ترانشیپ، توسعه زیرساخت های مسافرت های دریایی، واگذاری برخی فعالیت های دریایی همچون لایروبی، یدک کشی به بخش خصوصی و ... سخن گفت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین خاطرنشان کرد: این مراسم نخستین جلسه تودیعی محسوب می‎شود که بنده در آن شرکت می‎کنم و همواره معاونین خود را به این جلسات می‌فرستادم اما به دلیل عملکرد مناسب و تکریم از خدمات آقای ایدنی خود شخصاً در این مراسم حضور یافتم. با اصرارهای زیاد بازنشستگی او را سه سال به عقب انداختم و برای پس از بازنشستگی نیز قول همکاری از او گرفته‌ام. وی در پایان همچنین ضمن اشاره به وسواس های زیاد اعضای هیات عامل سازمان بنادر برای انتخاب مدیرکل جدید بنادر هرمزگان، گفت: آقای عفیفی پور در تمامی شاخصه های تعیین شده در کمیته فنی بالاترین امتیاز را کسب کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان در این مراسم از مدیرکل سابق بنادر هرمزگان در زمینه جذب سرمایه گذاری و فعالیت های توسعه ای به عنوان یکی از مدیران موفق این استان یاد کرد و او را "ایدنی پنجه طلایی" لقب داد. وی عفیفی پور مدیرکل جدید بنادر ودریانوردی هرمزگان را نیز به عنوان یکی از نیروهای خدوم و باسابقه در حوزه دریایی توصیف کرد و از او خواست تا مسیر گذشته را ادامه دهد و کارهای باقی مانده را تکمیل کند. استاندار هرمزگان وظیفه سازمان بنادر را در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و توسعه دریامحور بسیار سنگین قلمداد کرد.

حسین هاشمی تختی رییس مجمع نمایندگان استان هرمزگان و رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات "ابراهیم ایدنی" وی را چهره ای تلاشگر و خاک خورده در بنادر توصیف کرد که از پایین ترین سطوح سازمان مسیر پیشرفت خود را آغاز کرد و در آخرین دوران فعالیت خود در بنادر هرمزگان نیز هم در بعد نیروی انسانی و هم در بعد توسعه ای اقدامات زیربنایی زیادی انجام داد. وی افزود: با درخواست های زیاد آقای ایدنی برای بازنشستگی، مدیرعامل سازمان بنادر با اکراه با چنین درخواستی موافقت کرد.
وی در خصوص شرایط انتصاب مدیرکل جدید نیز گفت: مجمع نمایندگان استان در این رابطه دست دولت و سازمان بنادر را باز گذاشت و پس از بررسی های کارشناسی مسئولان این سازمان، ما نیز شایستگی گزینه معرفی شده را تایید کردیم.

هاشمی تختی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین مباحثی پیرامون اقتصاد دریامحور پرداخت و خواستار ایجاد فضای وحدت و مودت در استان و سخن گفتن مسئولان با همدیگر با زبان تکریم و احترام متقابل شد. شایان ذکر است، ابراهیم ایدنی در ابتدای این مراسم به بیان گزارشی مفصل در پنج محور در خصوص عملکرد و دستاوردهای 30 ماهه خود در زمان تصدی مدیریت بنادر ودریانوردی هرمزگان پرداخت. وی از حمایت های مدیرعامل، اعضای هیات عامل سازمان بنادر، استاندار و نمایندگان مجلس ابراز قدردانی کرد و ضمن معرفی مدیرکل جدید اظهار داشت: آقای عفیفی پور شخصیتی با تجارب دریایی، متخصص و دلسوز است که به دلیل تسلط و شناخت کامل نسبت به حوزه بندری و دریایی، تفکری توسعه گرا دارد.

ایدنی ضمن طلب حلالیت از تمامی مسئولان و کارکنان سازمان بنادر و همچنین فعالان بخش خصوصی، ابراز امیدواری کرد که مدیرکل جدید بتواند جایگاه بندر شهید رجایی را در چارچوب طرح جامع بنادر بازرگانی کشور ارتقاء دهد. اله مراد عفیفی پور مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز طی سخنانی ضمن تشریح وضعیت بنادر و سواحل کشور و عضویت ایران در 27 کنوانسیون و پروتکل دریایی، به تشریح جایگاه مهم این استان در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی پرداخت. وی در ادامه رویکردهای کاری خود را برای ایجاد تحول در دو حوزه دریایی و بندری هرمزگان، تشریح کرد. مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان از اعتقاد و باور قلبی خود به نقش نیروی انسانی در موفقیت های سازمانی نیز سخن گفت و اظهار داشت: عمده تلاش های صورت گرفته در حوزه دریایی و بندری توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

عفیفی پور خواستار تداوم حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس از مجموعه بنادر هرمزگان شد و گفت: تلاش می کنم که امانتدار خوبی در پذیرش این مسئولیت باشم. در پایان این مراسم، با حضور "محمد سعید نژاد" معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان، "حسین هاشمی تختی"رییس مجمع نمایندگان استان و رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس، "احمد مرادی" نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت، ، از خدمات 30 ماهه "ابراهیم ایدنی" تجلیل و حکم انتصاب "اله مراد عفیفی پور" به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان به وی ابلاغ شد.



  کد خبر : 2812
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :